Klientų patyrimo KPI webui

Turite paslaugą, prieinamą per internetą? Ką daryti, kad turėtumėte visapusišką ir kasdien atsinaujinančią statistiką, turinčią esminę įtaką numatytiems tikslams pasiekti? Radau puikų klausimą ir dar geresnį atsakymą ww.quora.com

Klausimas: kaip matuoti klientų patyrimą (UX – User Experience) web sistemoje?

Dažniausiai tai susiveda į sudėtingus ir griozdiškus algoritmus, fokus grupės tyrimus ar dar kokią SEO pagrįstą velniavą. Visi turi darbo, rezultatas neprognozuojamas.

Atsakymas: komanda turi skirti dėmesį šiems KPI (metrikoms)

Klientų patyrimo KPI web sistemoje

  • Laimė (Happiness) – dažniausiai matuojama nuolat vykstančiomis klientų patyrimo apklausomis ir NPS.
  • Įsitraukimas (Engagement) – vartotojo apsilankymų skaičius per savaitę. Pvz.: gmail metrika  „5 iš 7“. Procentas vartotojų, kuris pasinaudoja gmail bent 5 dienas per savaitę. Tai susiję su ilgalaikiu kliento prisirišimu ir kliento praradimo tikimybe.
  • Priėmimas / pasirinkimas (Adoption) – aktyvių vartotojų skaičius per dieną. Arba unikalių aktyvių vartotojų skaičius per savaitę.
  • Išlaikymas (Retention) – yra daug būdų matuoti, pavyzdžiui, procentas vartotojų, kurie prisijungia bent kartą per savaitę. Po savaitės patikrinam kiek jų liko, po mėnesio patikrinam ir t.t.
  • Užduoties užbaigimas (Task success) – koks procentas neužbaigtų tranzakcijų konkrečiai užduočiai. Pavyzdžiui, koks procentas pradėjo užsakymą e-parduotuvėje, bet nenupirko.

Paprasta, bet pačiam dar neteko matyti įmonės, kur taip paprastai būtų daroma.

Nuoroda į dokumentą, pagal kurį paruoštas straipsnis yra čia arba google paieška measuring the user experience on a large scale: user-centered metrics for web applications.

Tim Minchin – jūs neprivalote turėti svajonės

Tim Minchin

Dienos atradimas – Tim Minchin kalba, pasakyta studentams. Tim Minchin – aktorius ir kompozitorius, 2013 metais už nuopelnus kultūrai jam suteiktas garbės daktaro laipsnis Vakarų Australijos Universitete.

Devynios gyvenimo pamokos

Labai smagiai, paprastai ir giliai. Ir jokios didaktikos. Pradedant tuo, kad nebūtina turėti didelę svajonės. Netikėta? Štai keli iš 9 punktų:

  • Jūs neprivalote turėti svajonės. Didelė didelė tolima svajonė gali sutrukdyti pamatyti šalia esančią galimybę. Alternatyva – mikro ambicijos. Tai, ką darau dabar padarysiu, kaip įmanoma geriau. Ir galbūt atrasiu tą, mano tikrąją didelę didelę svajonę.
  • Neieškote laimės. Laimė kaip orgazmas, jai per daug apie jį galvosit – nesulauksit.
  • Būkit kritiškas savo nuomonei. Kritinis mąstymas yra svarbu. Ir netik vertinant kitų nuomones. Dar svarbiau, kritiškai vertinti savo nuomonę.
  • Sportuokit. Jei jums dabar 25, jums jūsų kūno prireiks dar kokius 80 metų.
  • Neskubėkite. Dauguma, kas turėjo aiškius tikslus baigdami aukštąjį mokslą prieš 20 metų, dabar turi vidurio amžiaus krizę.

Vietoj tikslų, geriau turėti kryptį. Vietoj svajonių –  mikro ambicijas. Viskas susiveda į tai, kad reikia apsižiūrėti, kas yra čia ir dabar. Ir ką su tuo galima padaryti. Daugumos įmonių misija ir vizija, išdidžiai įrašyta jų internetiniame puslapyje yra tik teiginys, nieko bendro neturintis su realybe. Verta nusipurtyt voratinklius nuo akių vokų ir apsižvalgyt. Apsižvalgyt, ką galvoja klientai ir darbuotojai apie jūsų įmonę.

Visą kalbą rasite čia.